Etkili Bir Dijital Dönüşüm Stratejisi Oluşturmanın 4 Adımı

Güncel Blog Yazılarımız
Etkili Bir Dijital Dönüşüm Stratejisi Oluşturmanın 4 Adımı

Her ne konuda olursa olsun, başarılı bir dönüşümün anahtarı net bir strateji ve yol haritası oluşturmaktır. Forrester Araştırma Şirketi’nin hazırladığı 2017 Dijital Dönüşüm Kılavuzu’na göre; günümüz işletmelerinin yalnızca % 27’si dijital bir işletme olarak müşterilerine nasıl değer katabilecekleri gibi kritik soruları ele alan ayrıntılı bir dijital stratejiye sahiptir. Peki, etkili bir dijital dönüşüm stratejisi oluşturmanın kilit adımları nelerdir?

1. Bakış açınızı geniş tutun.

Öncelikle, rakiplerinizi aklınızdan çıkarmamanız ancak onların ötesine bakmayı başarabilmeniz gerekiyor. Bugün pek çok işletme rakiplerinden birinin pazara onlardan önce müdahale edebileceği ya da önlerine öyle ya da böyle bir engelin çıkacağı korkusuyla tam bir dijital dönüşümün adımlarını atmaya başlamaktan çekinmektedir. Başarılı bir dijital dönüşüm stratejisinin ise nihai amacı rakiplerle başa baş bir pozisyona gelmek ya da belli bir teknolojinin kullanımında öncü isim olmak değil, rekabette üstünlüğü elde etmek ve korumak olmalıdır.

Capgemini Danışmanlık tarafından 2016 yılında yapılan bir araştırma, S&P 500* şirketlerinin 1958’de 61 yıl olan ortalama ömürlerinin 2016’da yaklaşık 20 yıla düştüğünü tespit etmiştir. Bu tablo; günümüz iş dünyasına şekil veren trendin uzun ömürlülük değil, köklü değişikliklere açık olma ve bunları idare edebilme yeteneği olduğunu ortaya koymaktadır.

*S&P 500: Standard & Poor’s kredi değerlendirme şirketi tarafından hazırlanan 500 Büyük Amerikan Şirketi sıralaması.

 

 

2. Araştırmanın gücünü hafife almayın.

Dijital dönüşüm stratejinizi oluştururken atmanız gereken ikinci önemli adım; müşterilerinizin bir tedarikçiden / sizden beklentilerinin neler olduğunu araştırmaktır. Araştırma yapmadan yola çıkmanız, yeni teknolojileri iş akışlarınıza entegre etmek için yaptığınız tüm yatırımları riske atmanız anlamına gelecektir. Detaylı bir araştırma süreci ise size potansiyel müşterilerinizin birlikte çalışacakları işletmelerde ne gibi özellikler aradıkları, mevcut müşterilerinizin bir üreticiye duydukları sadakatin hangi faktörlere bağlı olduğu gibi çok değerli bilgiler sağlar.

3. Efektif bir satın alma politikası izleyin.

Dijital yol haritalarını çizerken planlama, araştırma, teknik destek, entegrasyon gibi aşamalarda dış kaynaklardan hizmet satın almayı tercih eden işletmeler kimi noktalarda duraklamalarla karşılaşabilirler. Dijitalleşme süreci gibi geniş çaplı süreçler söz konusu olduğunda zaman zaman bu tarz duraklamaların meydana gelmesi normaldir. Bu nedenle etkili bir dijital dönüşüm politikası oluşturmanızda size destek olacak dış kaynaklara ve bunlara ayrılacak bütçelere karar verirken tecrübe, uzman görüşleri, güven ve fikir birliği gibi kriterlerin tümünün makul bir denge çerçevesinde göz önünde bulundurmanız gerekir.

4. Şirket kültürüne hakim olun.

Rakipleriniz, kısa ve uzun vadeli hedefleriniz, mevcut ve potansiyel müşterileriniz ve satın alma politikalarınız hakkında gerekli adımları attıktan sonra yapmanız gereken şey şirket kültürünüzü derinlemesine analiz etmektir. İşletmenizde yapılmasını istediğiniz yenilikler ne kadar iyi planlanmış ve profesyonelce düşünülmüş olsalar da; yerleşik şirket kültürünüzle zıt düşüyorlarsa entegrasyon konusunda ciddi problemlerle karşı karşıya kalabilirsiniz. En etkili dijital dönüşüm stratejisi bile, eğer onu çalışanlarına aktaracak olan yöneticilerin ve uygulayacak olan çalışanların desteğini alamazsa, başarısız olmaya mahkumdur.

 

Yukarıda bahsedilen adımları uygularken aldığınız kararlar ne yönde olursa olsun, odak noktanız her zaman müşterileriniz ihtiyaçları ve sizden beklentileri olmalıdır. Eğer müşteri kitlenizin büyük bir kısmı kağıda basılı faturaları elektronik olanlara tercih ediyorsa, onlara birinci seçeneğin neden iyi bir seçenek olmadığını anlatmanızın yolu yoktur. Yapabileceğiniz en iyi şey müşterilerinizi yerleşmiş alışkanlıklarını değiştirmeye zorlamadan elektronik fatura süreçlerinin avantajlarını onlara her fırsatta anlatmak olacaktır.

 

 

“Müşterilerinize her zamankinden daha yakın olun. Öyle yakın ki, onlara neye ihtiyaçları olduğunu kendileri henüz fark etmeden söyleyebilin.” – Steve Jobs

İlgili Yazılar